Maluszki 06.04.2021 r., 07.04.2021 r., 08.04.2021 r., 09.04.2021 r.

Propozycja zajęć czwartek 08.04.2021 r.

Zajęcia z mowy

,,Przed Wielkanocą’’- wysłuchanie i analiza treści wiersza.

Dominika Niemiec 

Pomogę mamie upiec makowca i babkę.

Na babkę, wiem to na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.

Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.

Może tym razem czekoladowe jajka tam schować?

Babcia jak co roku tłumaczy: „Do koszyka pisanki wędrują,

zobaczysz, wnusiu, na śniadanie na pewno ci posmakują”.

Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają,

od samego rana dom cały sprzątają.

Fajnie jest być razem, szykować wszystko na święta,

pomagać sobie, kochać bliskich, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać.

 

Wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza.

-Kto pomagał podczas Świątecznych przygotowań?

- Jakie smakołyki znalazły się w koszyku?

- Jakie są wielkanocne zwyczaje?

 „Wielkanocne symbole”. Dzielenie słów: jajko, baranek, palma, pisanka, koszyk na sylaby.

 

Zajęcia plastyczne

Pisanka z rosnących farb 

          Do wykonania rosnących farb potrzebujesz: mąkę, sól, wodę, miseczki, wykałaczki lub patyczki do mieszania i nakładania farby. Barwniki lub farby (np.:plakatowe, tempery, akrylowe) do nadania naszej masie koloru. Przestrzenne pisanki wykonujemy na sztywnej kartce z bloku technicznego. Całą instrukcję krok po kroku naszych przestrzennych pisanek 3D możesz zobaczyć na filmie poniżej.

       Do wykonania jednej pisanki potrzebujesz około 3 łyżki mąki, trzy łyżki soli i odrobinę wody, aby uzyskać płynną konsystencję. Do gotowej gęstej, ale płynnej masy dodajemy farby lub barwnik, aby uzyskać wybrany kolor.

       Gotowe farby nakładamy na sztywną kartkę patyczkiem lub wykałaczką. Możecie skorzystać z młodszymi dziećmi z gotowych szablonów, lub tworzyć swoje własne projekty pisanek według indywidualnych pomysłów. Taka zabawa bez szablonu pozwala dzieciom bardziej twórczo podejść do tematu.

      Namalowane pisanki wkładamy na około 30 sekund do minuty do mikrofali. Można też skorzystać z piekarnika, ale trwa to dłużej i trzeba obserwować pracę, aby się nie spiekła. Gotowe pisanki maja piękne intensywne kolory i przestrzenną strukturę z efektem 3D.

 

 

Propozycja zajęć czwartek 08.04.2021 r.

Propozycja zajęć wtorek 08.04.2021 r.

 

Rozwiązywanie zagadek - dzieci rozwiązują zagadki o tematyce świąt Wielkanocnych:

Jajko białe, żółte, malowane na Wielkanoc do koszyka szykowane. (pisanka)


Nie miauczą, lecz kwitną, białe albo szare.
Znajdziesz je na wierzbie, gdy się kończy marzec. (bazie)


Upleciony ze słomy, z wikliny, chętnie nosi owoce, jarzyny.
Do kościoła z nim idziemy i białą serwetką okryjemy. (koszyk)


Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy kota zobaczą. (kurczątka)


Ma duże uszy, po łące kica. Boi się wilka, boi się lisa. (zając)


Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)


Ten prawdziwy na śniadanie wychodzi na łąkę,
ten cukrowy raz do roku ozdabia święconkę. (baranek)


Tańczy się go żwawo, parami lub w kole,

inny - słodki leży na świątecznym stole. (mazurek)

 

Zajęcie muzyczne

Słuchanie piosenki ,,Święta , święta bija dzwony’’ https://www.youtube.com/watch?v=0CLAj-6jZmg

 

Propozycja zajęć środa 07.04.2021 r.

 

Zajęcia matematyczne: (propozycje zabaw do wyboru)

„Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym

Potrzebne będą maskotka lub obrazek Zajączka, liczmany, wg pomysłu np. pomponiki. Dodatkowo można wykorzystać szczypce, które utrwalą chwyt pęsetkowy.

Informujemy dzieci, że Zajączek ma problemy z liczeniem. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dzieci, żeby nas poprawiały. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami.

Przeliczanie

Kładziemy przed dzieckiem pisanki lub kurczaczki i prosimy, żeby powiedziało ile ich jest. Wkładamy je do woreczka i pytamy ile znajduje się w woreczku, ile musimy dołożyć lub zabrać, żeby zostało tyle i tyle. Liczymy obiekty w ciągu, a następnie je przestawiamy, żeby pomóc dzieciom zauważyć, że niezależnie od układu, ich liczba zostaje taka sama. Odejmujemy i dodajemy kurczaczki i pisanki za każdym razem pytając ile ich jest.

Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek

Kładziemy przed dziećmi daną liczbę pisanek. Prosimy, żeby dopasowały do nich odpowiednią cyfrę. Można dodatkowo pokazywać odpowiednią liczbę oczek na kostce. 

Kurczaczki w zagrodzie

Kładziemy przed dziećmi karteczki z cyframi, dodatkowo możemy pokazywać odpowiednią ilość oczek na kostce do gry, jeżeli dzieci mają jeszcze problemy z rozpoznawaniem cyfr. Prosimy, żeby włożyły do zagrody tyle kurczaczków, ile jest napisane na kartce/pokazane na kostce.

Zajęcia plastyczno-techniczne- propozycje zabaw do wyboru przez dzieci :)

Kreatywne pomysły dla dzieci na zajączka wielkanocnego

https://www.youtube.com/watch?v=RodXic0G-SE

Ozdoby wielkanocne - kurczak i zajączek z masy solnej

https://www.youtube.com/watch?v=ZzwEPHfnsEM

Słuchanie bajki Wielkanocny zajączek 

https://www.youtube.com/watch?v=kCmuL5sqC-0

Piosenka

Muzolaki - Zając, piosenka na wielkanoc

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

 

 

Propozycja zajęć 06.04.2021 r.

 

Zajęcia z mowy

,,Co wiąże się w Wielkanocą?’’- wskazywanie obrazków związanych tematycznie z zawartością koszyczka Wielkanocnego.

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

Zapoznanie z wierszem Z. Dmitroca. Wypowiedzi dzieci na temat, produktów jakie znajdują się  w  Wielkanocnym koszyku.

 

Wielkanocny koszyczek

Zbigniew Dmitroca

 

W małym koszyczku

dużo jedzenia,

które niesiemy

do poświęcenia:

chleb i wędlina,

kilka pisanek

oraz cukrowy

mały baranek.

Drożdżowa babka,

sól i ser biały,

i już jest pełny

koszyczek mały…

 Koszyczek wielkanocny przystrajamy białą serwetą, gałązkami bukszpanu i wszelką zieloną roślinnością. Potem umieszczamy w nim siedem głównych produktów – siódemka to w religii liczba oznaczająca doskonałość. W święconce powinny pojawić się:

jaja – symbol życia, szczęścia, płodności i bogactwa. Jajko to dawny symbol odrodzenia, który w religii stał nawiązaniem do zmartwychwstania Jezusa. W Polsce jajka wielkanocne zamieniamy w piękne pisanki za pomocą barwienia, zdobienia, oklejania czy nalepiania, chleb – dawniej był ofiarą dla różnych bóstw, obecnie zaś odczytuje się go jako symbol ciała Chrystusa, wędliny – po okresie postu można było w końcu ich posmakować. Szynka, wędzonka lub kiełbasa to w koszyczku symbol zdrowia i dobrobytu, ser – przypomina o różnych sposobach, w jakie człowiek korzysta z hojności natury, chrzan – symbol siły fizycznej, krzepy, sól – znak oczyszczenia, prawdy i ochrony przed złem (zepsuciem), ciasta – starannie wyrabiane baby i mazurki to symbol doskonałości i piękna.

Zajęcia gimnastyczne:

utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała:)

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM ,,Prawa , lewa’’

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464 ,,Ręce do góry’’

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI ,, a ram sam sam’’

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz