Zerówka 06.04.2021r., 07.04.2021 r. 08.04.2021 r., 09.04.2021 r.

Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 09.04.2021r.

Posłuchajcie wiersza pt. ,,Witamina na wiosenną pogodę”

 

W kwietniu słońce mocniej świeci,                                           Kicha Cela, kicha Cezar

Cieplej jest, noc krócej trwa.                                Kaszel męczy też Cyryla

Lecz pogoda wciąż kaprysi,                                  Witaminę C przyjmują

Przeziębiamy się raz, dwa                                     tak najprościej-jedna chwila!

 

Dz. po wysłuchaniu wiersza odpowiada na pytania:

O  czym była mowa w wierszu?

Co  w kwietniu mocniej świeci?

Jaka jest pogoda?

Co męczy Dzieci?

Jak miały na imię dzieci?

Jaką witaminę przyjmują dzieci?

Podzielcie na głoski słowa Cela, Cezar, Cyryl

Jaką głoskę słyszycie na początku tych słów?

Otwórzcie karty pracy 3 na str. 38. Zapoznajcie się z literą c małą i wielką drukowaną i pisaną. Przeczytajcie sylaby i wyrazy , następnie wykonajcie zadania na str. 38 i str. 39

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne

Powitanie części ciała-dziecko z rodzicem ,rodzeństwem  witają się różnymi częściami ciała np. plecami, boczkami, głowami, łokciami, kolanami itp.

-Przepychanka – dziecko z rodzicem siedzą tyłem do siebie i opierają się plecami o siebie. Na sygnał odpychają się nogami i próbują  przepchnąć drugą osobę  z pary

-Paczka- dziecko siedzi skulone na podłodze, rękami obejmuje kolana. Rodzic usiłuje rozwiązać paczkę – ciągnie za ręce, nogi -oczywiście nie za mocno. Po chwili następuje zmiana ról w paczce.

 

Miłego dnia.

Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 08.04.2021r.

Nauczcie się tej powitanki na  pamięć   z pokazywaniem

Kiedy przyjdę do przedszkola,                                                                                                                                                Maszerują w miejscu.                                                                                                                                                            raz i dwa, raz i dwa.                                            Poruszają 4 razy naprzemiennie rękami ukośnie w dół.                              Przywitania to jest pora,                          Machają dłońmi na wysokości twarzy raz w prawo, raz w lewo.                                      raz i dwa, raz i dwa.                                           Poruszają 4 razy naprzemiennie rękami ukośnie w dół.                                 Gdy „dzień dobry” głośno powiem,                     Rytmicznie klaszczą 4 razy.                                                                          raz i dwa, raz i dwa.                                    Poruszają 4 razy naprzemiennie rękami ukośnie w dół.                                    „Piątkę” przybiją dłonie obie,                                                         Przybijają piątki z dziećmi z obu stron.                             raz i dwa, raz i dwa.                                                 Poruszają 4 razy naprzemiennie rękami ukośnie w dół.                        Tobie podam rękę prawą,                                                                      Podają rękę dzieciom z obu stron.                             raz i dwa, raz i dwa.                                                Poruszają 4 razy naprzemiennie rękami ukośnie w dół.                              Tu „żółwika” zrobię żwawo,                                                               Robią żółwika z dziećmi z obu stron.                              raz i dwa, raz i dwa.                                                Poruszają 4 razy naprzemiennie rękami ukośnie w dół.                            Tak w przedszkolu się witamy,                                                               Zawiązują koło przez podanie rąk.                              bo lubimy się i znamy.                              Kładą obie ręce na ramionach dzieci z jednej i drugiej strony –                                   

                                                                                                                        Zacieśniają koło

 

Proponuję zabawę ,, Fruwające piórko”. Przed przystąpieniem do zabawy zróbcie sobie wachlarz z papieru .Poproście rodziców o piórko np. kurze starajcie się dmuchać na nie i wachlować wachlarzem aby je jak najdłużej utrzymać w powietrzu.

 

Wysłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie na pytania ,które zadadzą wam rodzice.

 

,,Domek dla owadów” Joanna M. Chmielewska –

 Tato, zaprośmy do naszego ogrodu zapylacze – zawołała Amelka, kiedy tata przyszedł ją odebrać z przedszkola. – Zapylacze? A co to takiego? – zdziwił się tata. – Nie wiesz? Nie chodziłeś do przedszkola? – Chodziłem. Ale u mnie w przedszkolu nikt nie mówił o zapylaczach. – Może nie uważałeś? Jak Krzysiek z naszej grupy. Bawił się samochodzikiem i potem wcale nie wiedział, co pani mówiła. – Może i nie uważałem – zgodził się tata. – Ale ty na pewno uważałaś i wszystko mi opowiesz. – No, dobrze. – Amelka zrobiła taką minę, jak pani w przedszkolu, kiedy coś wyjaśniała. – Zapylacze zapylają kwiaty, a potem z tych kwiatów powstają owoce. Zapylacze są bardzo pożyteczne. Bez nich nie byłoby jabłek, gruszek, śliwek ani pomidorów. – Masz na myśli pszczoły? – spytał tata. – Takie dzikie pszczoły, które nie mieszkają w ulach. I jeszcze inne owady, które zapylają kwiaty i nie mają gdzie mieszkać. A jak zbudujemy im domek, to zamieszkają w naszym ogrodzie. Zbudujemy? Proszę! Tata był trochę zmęczony, ale Amelce tak zależało na domku, że od razu po przyjściu do domu zabrali się do pracy. Najpierw obejrzeli domki w internecie. – O, taki chcę! – Amelka wskazała domek, który miał daszek i kształtem przypominał prawdziwy dom. – Może być taki – zgodził się tata. – No to do roboty, Amelko! W garażu tata miał mały warsztat, a w nim różne skarby: deski, sklejkę, wkręty, kawałki drewna, podpórki bambusowe do kwiatów, czyli to wszystko, co było potrzebne do zrobienia domku dla owadów. Tata wyciął sklejkę na tył domku oraz deski na boki i dach, które potem Amelka wygładzała papierem ściernym. Tata w tym czasie wycinał drewniane klocki, a potem wiercił w nich większe i mniejsze otwory, w których owady będą mogły złożyć jajeczka. – Gotowe! – Amelka z ulgą odłożyła ostatnią deskę. Trochę już ją znudziło szlifowanie, wolałaby robić coś innego. Wreszcie przyszedł czas, żeby zmontować cały domek. Tata zrobił otwory w sklejce i deskach, a Amelka przykręcała wkręty. Nie mogła się doczekać, kiedy domek wreszcie będzie gotowy. Później tata pociął bambus na równe kawałki, a dziewczynka powtykała bambusowe rurki w przegródkę tak ciasno, żeby nie wypadły. Do innych przegródek włożyła klocki przygotowane przez tatę. Kiedy domek już zawisł na ścianie altanki, Amelka nie mogła się na niego napatrzeć. Miała nadzieję, że zapylaczom też się spodoba. – Jaki ładny domek! – zachwyciła się mama. – A ile tu mieszkań! Owady będą mogły wybierać, czy wolą schronienie z bambusa, czy z drewna. Zrobiliście kawał dobrej roboty. – To zasługa Amelki. Ja jej tylko trochę pomogłem. – Tata się uśmiechnął. A Amelka poczuła się, jakby była już prawie dorosła. Bo jeśli ktoś z pomocą taty umie zrobić domek dla owadów, to nie jest już małym dzieckiem, prawda?                                                                                                                                            Dziecko wspólnie z R. wyjaśniają znaczenie potencjalnie trudnych słów: wkręty, szlifierka, warsztat. Następnie odpowiadają na pytania dotyczące tekstu, np. Jak miała na imię dziewczynka? Na jaki wpadła pomysł? Dlaczego, waszym zdaniem, zrobienie domku było ważne? Kto zrobił domek? Jaki był efekt współpracy Amelki i taty? Jak myślicie, co czuła Amelka, kiedy domek zawisł na ścianie? Co to znaczy być z czegoś dumnym? W jakich sytuacjach czujecie dumę? Jak się wtedy zachowujecie? Kto mówi Wam, że jest z was dumny? Czy lubicie, gdy  ktoś to wam mówi i dlaczego?

 

Narysujcie sytuacje w których czuliście się dumni z siebie.

Gdy pogoda będzie sprzyjać wybierzcie się na spacer i poobserwujcie owady.

 

Miłego dnia.

Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 07.04.2021r.

 

Zapraszam dzieci na zabawy matematyczne .Dziecko siedzi przy stole na którym leżą liczmany np. nakrętki po napojach. Rodzic podaje treść zadania, dzieci obliczają za pomocą liczmanów.

1.     W pewnym domu do wielkanocnego śniadania zasiadły następujące osoby; mama, tata, ciocia Basia z wujkiem Piotrem,  babcia Frania i mały Michaś .Ile osób usiadło do śniadania?

2.Kasia ozdabiała świąteczny mazurek. Przygotowała 10 migdałów. Po chwili przyszedł Maciek i zjadł 2 migdały. Ile migdałów zostało Kasi do ozdobienia mazurka?

3.Na stole leżało osiem jajek .Mama zjadła 1 a tata 2 .Ile jajek zostało na stole?

Nie zapominajmy o dawce ruchu.

Oto link do ćwiczeń:https:www.youtube.com/watch?v=2BQCcljudZ8&t=25s

Ćwiczenia dla dzieci-prawidłowa postawa

Zapraszam do wykonania zadań  na str.55-56. W kartach pracy cz.3

 

Miłego dnia. 

Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 06.04.2021r.

 

Obejrzyjcie historyjkę o zajączku wielkanocnym   https.//bajkipaniewy.pl/historia-zajączka-wielkanocnego/

 

,,Jajka do koszyka”- zabawa ruchowa z elementem rzutu-dz .rzuca do pudełka lub pojemnika z odległości ok 2 m. piłkę  lub zmięte w kulkę np. gazety.

 

Wykonanie ćwiczeń na str.52 KP.3 – ćwiczenia z kodowaniem.

Opowiedzcie rodzicom co widzicie na ilustracji na str. 53 i wykonajcie ćwiczenie wg. polecenia.

 

Pokolorujcie dowolną kolorowankę związana ze świętami wielkanocnymi lub sami wykonajcie obrazek kojarzący się wam ze świętami.

 

Miłego dnia.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz