Starszaki 29.03.2021 r., 30.03.2021 r., 31.03.2021 r., 01.03.2021 r.
Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 1 kwietnia 2021 r.
Temat tygodnia: Święta Wielkanocne
Temat dnia: Wielkanocny koszyk.
„Jak barwimy jajka?” – dobieranie koloru kraszanki do zdjęcia produktu, za pomocą którego można zabarwić jajko na dany kolor. R. pyta dzieci, czy znają sposoby barwienia jajek. Na ziemi rozsypuje papierowe sylwety jajek w dziesięciu kolorach oraz zdjęcia roślin. Dzieci mają dobrać zdjęcia
do jaj w taki sposób, aby pokazać, jak uzyskać dany kolor kraszanki.
–– żółty – suche łupinki cebuli
–– czerwony – kora dębu, owoce czarnego bzu, suszone jagody, suche łupiny cebuli
–– różowy – sok z buraka
–– pomarańczowy – marchew, dynia
–– brązowy – łupiny orzecha
–– niebieski – owoce tarniny
–– fioletowy – płatki ciemnej malwy
–– zielony – trawa, pokrzywa
–– czarny – wygotowane olchowe szyszki. Ugotowanie jajek w skórkach buraków lub łupinkach cebuli. R. gotuje jajka i pokazuje efekt
dzieciom.
Ziarno- Wielkanoc – przygotowywanie potraw wielkanocnych https://youtu.be/cMTxGjhNNAs
Pisanki - https://pl.pinterest.com/pin/506936501778845561/, https://pl.pinterest.com/pin/689473024190602595/
https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/04/solne-pisanki/ -Solne pisanki – zabawa plastyczna
Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 31 marca 2021 r.
Temat tygodnia: Święta Wielkanocne
Temat dnia: Wielkanocny stół.
„Kartki dla rodziny” – praca plastyczna z wykorzystaniem kółek, tworzenie kartek dla rodziny.
Dzieci na kolorowych kartkach odrysowują małe talerzyki, nakrętki (kółka różnej wielkości). Wycinają je i nacinają w jednym miejscu (promień koła). Zginają skrzydełka kurek. Dorysowują nóżki, dzioby i oczy. Chętne dzieci w środku kartki piszą WESOŁYCH ŚWIĄT. • kartki, nożyczki, kredki •
„Kura i kurczęta” – zabawa ruchowa, ćwiczenie reakcji na sygnał. Dzieci dobierają się w pary. Kurczęta biegają na paluszkach przy dowolnej muzyce, wołając: pi, pi. Gdy muzyka cichnie, szukają kur, które zaczynają biegać, krzycząc: ko, ko. • CD •
Zabawy dowolne dzieci. Zachęcanie do zabaw z rodzeństwem – rozwijanie wzajemnych relacji rodzinnych.
Zapraszam do posłuchania o tradycjach świątecznych -https://youtu.be/lnglzbx4H7Q
Kolorowanki - https://pl.pinterest.com/pin/802274121108165896/,https://pl.pinterest.com/pin/802274121108165890/
Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 30 marca 2021 r.
Temat tygodnia: Święta Wielkanocne
Temat dnia: Co się kryje w święconce ?
1. Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań. Zachęcanie dzieci do korzystania z biblioteczki domowej. Swobodne wypowiedzi dzieci podczas
oglądania książek. Rozwijanie mowy i myślenia.
Zestaw ćwiczeń porannych ( do wyboru)
1. „Lisie ogonki” – zabawa ruchowa. Dziecko ustawia się w szeregu przodem do
Rodzica . Każde dziecko dostaje szarfę/ wstążkę , którą należy włożyć za pasek tak, aby swobodnie zwisała, imitując lisi ogon. Na hasło : Liski biegają po lesie! dzieci biegają i starają się zabrać ogony kolegom i koleżankom, uważając jednocześnie, aby nie stracić swojego ogona. Zabawa może odbywać się na powietrzu.
2. „Wielkanocne zajączki” – dzieci ustawiają się w szeregu przodem do rodzica. Przyjmują pozycję przysiadu podpartego. Rodzic staje kilka metrów przed szeregiem i włącza dowolną, skoczną muzykę. Dzieci skaczą przy akompaniamencie w stronę rodzica w przysiadzie podpartym, naśladując skoki zajęcy. Kiedy muzyka ustaje, dzieci zatrzymują się i nie wykonują żadnych ruchów. Po ponownym włączeniu muzyki dzieci dalej skaczą w stronę rodzica.
Zajęcia zorganizowane – mowa
„Co włożysz do koszyczka?” – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, selekcja materiału, poszerzanie słownika, doskonalenie analizy słuchowej, zapoznanie z symboliką potraw w święconce.
R. pyta dzieci, jak obchodzi się Wielką Sobotę i co zabiera się do kościoła. Umieszcza na dywanie szablon koszyka wielkanocnego, a na dywanie rozsypuje zdjęcia różnych pokarmów. Wśród zdjęć znajduje się siedem pokarmów, które powinny znaleźć się w koszyczku (chleb, jajko, ser, wędlina, chrzan, ciasto, sól). Dzieci mają podać nazwy wszystkich produktów oraz przypiąć do koszyczka
tylko te, które powinny znaleźć się w święconce. Gdy dane dziecko przypina zdjęcie do tablicy, mówi głośno nazwę produktu i dzieli ją na sylaby. R. krótko wyjaśnia znaczenie poszczególnych potraw w koszyczku:
–– chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt
–– jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne
– wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie
– sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem
– ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych
– chrzan – miał zapewniać siłę fizyczną
– ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość
Do wykorzystania z dziećmi –
https://youtu.be/qiW-37SJr7Y
https://youtu.be/-vS8QYsdefQ
https://youtu.be/PSMcPXs-1vM
„Nasze koszyczki” – zabawa ruchowa, tworzenie zbiorów złożonych z różnych
elementów.
Dzieci otrzymują kolorowe jajka styropianowe lub symbole jajek wycięte z kolorowego papieru. Poruszają się z pisankami w ręce po dywanie. Na pauzę
w muzyce tworzą koszyczki składające się z pisanek (każdy koszyk musi zawierać wszystkie pisanki, każdą w innym kolorze). Podczas drugiej rundy zabawy dzieci wymieniają się kolorami pisanek.
Zapraszam do kolorowania koszyczków wielkanocnych i nie tylko https://decoplage.de/2018/01/30/44-husveti-sablon/
https://pl.pinterest.com/pin/538532067944386123/
https://pl.pinterest.com/pin/807270301936472459/
Dla chętnych dzieci Karty Pracy od strony 43-36
file:///C:/Users/Asus/Downloads/181527_Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.3_Karty_pracy_34-40%20(2).pdf
A teraz troszkę tańca - https://youtu.be/duTXY3591Ms, https://youtu.be/pNoD_565U08
Zajęcia zorganizowane – ćwiczenia gimnastyczne
Nie zapominajmy o dawce ruchu.
Oto link do ćwiczeń:https:www.youtube.com/watch?v=2BQCcljudZ8&t=25s
Ćwiczenia dla dzieci-prawidłowa postawa
Proponuje także wielkanocne zabawy ruchowe . https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy -ruchowe.html?m=1
Możecie też przygotować jajeczny eksperyment .Na jego efekty będzie trzeba czekać, bo aż do czwartku ale warto.https:www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE
W wolnej chwili przygotujcie zajączki -słodziaki
https://www.facebook.com/onelittleproject/videos/559347998027322/UzpfSTQzNjI0MDk3NjQ0MTIzMjozMDE3NzEOMDk0OTYwNTYx
Miłego popołudnia. Do jutra .Pozdrawiamy
Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 29 marca 2021 r.
Temat tygodnia: Święta Wielkanocne
Temat dnia: Pisanki, kraszanki
I „Pacynkowe rymowanki” – dobieranie rymów do podanych wyrazów. R. zaczyna zdanie, dzieci kończą. R. mówi: Siedzi pacynka na drzewie... – ile lat ma, nikt nie wie; Wpadła pacynka do słoika...; Kręci pacynka piruety...; Usiadła pacynka na stole...
1. „Lisie ogonki” – zabawa ruchowa. Dziecko ustawia się w szeregu przodem do
Rodzica . Każde dziecko dostaje szarfę/ wstążkę , którą należy włożyć za pasek tak, aby swobodnie zwisała, imitując lisi ogon. Na hasło : Liski biegają po lesie! dzieci biegają i starają się zabrać ogony kolegom i koleżankom, uważając jednocześnie, aby nie stracić swojego ogona. Zabawa może odbywać się na powietrzu.
2. „Wielkanocne zajączki” – dzieci ustawiają się w szeregu przodem do rodzica. Przyjmują pozycję przysiadu podpartego. Rodzic staje kilka metrów przed szeregiem i włącza dowolną, skoczną muzykę. Dzieci skaczą przy akompaniamencie w stronę rodzica w przysiadzie podpartym, naśladując skoki zajęcy. Kiedy muzyka ustaje, dzieci zatrzymują się i nie wykonują żadnych ruchów. Po ponownym włączeniu muzyki dzieci dalej skaczą w stronę rodzica.
Zapraszam kochane dzieci do codziennego mycia rączek aby można usiąść do drugiego śniadania z rodzicami i rodzeństwem. Ten rytuał powtarzajcie bardzo często.
II. Zajęcia z mowy: Pisanki – uważne słuchanie piosenki, omawianie jej treści, sprawne posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. https://youtu.be/OTPObfVuHCY
„Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa. Kształtowanie sprawności fizycznej oraz odporności emocjonalnej.
Przeliczanie kolorowych pisanek i łączenie z odpowiednią cyfrą -http://przedszkolankowo.pl/2018/03/27/pisanki-czyli-zabawy-matematyczne-z-klamerkami/ ( do wyboru przez rodzica )
„Pisanki, kraszanki” – prezentacja różnych pisanek i kraszanek.
Gaiki–Maiki – zabawy muzyczno- rytmiczne przy przyśpiewce ludowej. https://youtu.be/8Oda_MCuqUc , https://youtu.be/geLDv_t5KU8
Zajęcia plastyczno techniczne: „Pisanki” – malowanie, wyklejanie zgodnie z podanym wzorem.
Do wykorzystania piosenki podczas pracy plastycznej - https://youtu.be/qKY9oeELKn4
Do wykorzystania - https://youtu.be/DgjNcFKnY7U, https://youtu.be/hWVwbiJw2g8- Tradycje i zabawy wielkanocne
Do wykorzystani przez rodziców karty pracy : http://przedszkolankowo.pl/2018/03/23/wielkanocne-karty-pracy-zestaw-2/
https://pl.pinterest.com/pin/422494008766860974/
https://pl.pinterest.com/pin/807270301936590391/- puzzle
https://pl.pinterest.com/pin/859272803882735685/
https://pl.pinterest.com/pin/859272803882735685/- zabawy wielkanocne
Dodaj komentarz