Starszaki 29.03.2021 r., 30.03.2021 r., 31.03.2021 r., 01.03.2021 r.

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 1 kwietnia  2021 r.

Temat tygodnia: Święta Wielkanocne 

Temat dnia: Wielkanocny koszyk.

 

„Jak barwimy jajka?” – dobieranie koloru kraszanki do zdjęcia produktu, za pomocą którego można zabarwić jajko na dany kolor. R. pyta dzieci, czy znają sposoby barwienia jajek. Na ziemi rozsypuje papierowe sylwety jajek w dziesięciu kolorach oraz zdjęcia roślin. Dzieci mają dobrać zdjęcia

do jaj w taki sposób, aby pokazać, jak uzyskać dany kolor kraszanki.

–– żółty – suche łupinki cebuli

–– czerwony – kora dębu, owoce czarnego bzu, suszone jagody, suche łupiny cebuli

–– różowy – sok z buraka

–– pomarańczowy – marchew, dynia

–– brązowy – łupiny orzecha

–– niebieski – owoce tarniny

–– fioletowy – płatki ciemnej malwy

–– zielony – trawa, pokrzywa

–– czarny – wygotowane olchowe szyszki. Ugotowanie jajek w skórkach buraków lub łupinkach cebuli. R. gotuje jajka i pokazuje efekt

dzieciom.

 

Ziarno- Wielkanoc – przygotowywanie potraw wielkanocnych https://youtu.be/cMTxGjhNNAs

Pisanki - https://pl.pinterest.com/pin/506936501778845561/, https://pl.pinterest.com/pin/689473024190602595/

 

https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/04/solne-pisanki/ -Solne pisanki – zabawa plastyczna

 

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 31 marca  2021 r.

Temat tygodnia: Święta Wielkanocne 

Temat dnia: Wielkanocny stół.

 

„Kartki dla rodziny” – praca plastyczna z wykorzystaniem kółek, tworzenie kartek dla rodziny.

Dzieci na kolorowych kartkach odrysowują małe talerzyki, nakrętki (kółka różnej wielkości). Wycinają je i nacinają w jednym miejscu (promień koła). Zginają skrzydełka kurek. Dorysowują nóżki, dzioby i oczy. Chętne dzieci w środku kartki piszą WESOŁYCH ŚWIĄT. • kartki, nożyczki, kredki •

 „Kura i kurczęta” – zabawa ruchowa, ćwiczenie reakcji na sygnał. Dzieci dobierają się w pary. Kurczęta biegają na paluszkach przy dowolnej muzyce, wołając: pi, pi. Gdy muzyka cichnie, szukają kur, które zaczynają biegać, krzycząc: ko, ko. CD

Zabawy dowolne dzieci. Zachęcanie do zabaw z rodzeństwem – rozwijanie wzajemnych relacji rodzinnych.

Zapraszam do posłuchania o tradycjach świątecznych -https://youtu.be/lnglzbx4H7Q

Kolorowanki - https://pl.pinterest.com/pin/802274121108165896/,https://pl.pinterest.com/pin/802274121108165890/

 

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 30 marca   2021 r.

Temat tygodnia: Święta Wielkanocne 

Temat dnia: Co się kryje w święconce ?

 

 

1. Zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań. Zachęcanie dzieci do korzystania z biblioteczki domowej. Swobodne wypowiedzi dzieci podczas

oglądania książek. Rozwijanie mowy i myślenia.

 

Zestaw ćwiczeń porannych ( do wyboru)

 

1. „Lisie ogonki” – zabawa ruchowa. Dziecko ustawia się w szeregu przodem do

Rodzica . Każde dziecko dostaje szarfę/ wstążkę , którą należy włożyć za pasek tak, aby swobodnie zwisała, imitując lisi ogon. Na hasło : Liski biegają po lesie! dzieci biegają i starają się zabrać ogony kolegom i koleżankom, uważając jednocześnie, aby nie stracić swojego ogona. Zabawa może odbywać się na powietrzu.

2. „Wielkanocne zajączki” – dzieci ustawiają się w szeregu przodem do rodzica. Przyjmują  pozycję przysiadu podpartego. Rodzic staje kilka metrów przed szeregiem i włącza dowolną, skoczną muzykę. Dzieci skaczą przy akompaniamencie w stronę rodzica w przysiadzie podpartym, naśladując skoki zajęcy. Kiedy muzyka ustaje, dzieci zatrzymują się i nie wykonują żadnych ruchów. Po ponownym włączeniu muzyki dzieci dalej skaczą w stronę rodzica.

 

Zajęcia zorganizowane – mowa 

 

„Co włożysz do koszyczka?” – omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty, selekcja materiału, poszerzanie słownika, doskonalenie analizy słuchowej, zapoznanie z symboliką potraw w święconce.

R. pyta dzieci, jak obchodzi się Wielką Sobotę i co zabiera się do kościoła. Umieszcza na dywanie szablon koszyka wielkanocnego, a na dywanie rozsypuje zdjęcia różnych pokarmów. Wśród zdjęć znajduje się siedem pokarmów, które powinny znaleźć się w koszyczku (chleb, jajko, ser, wędlina, chrzan, ciasto, sól). Dzieci mają podać nazwy wszystkich produktów oraz przypiąć do koszyczka

tylko te, które powinny znaleźć się w święconce. Gdy dane dziecko przypina zdjęcie do tablicy, mówi głośno nazwę produktu i dzieli ją na sylaby. R. krótko wyjaśnia znaczenie poszczególnych potraw w koszyczku:

–– chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt

–– jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi rodzinne

 – wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie

– sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem

– ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych

– chrzan – miał zapewniać siłę fizyczną

– ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość

 Do wykorzystania z dziećmi –

 https://youtu.be/qiW-37SJr7Y

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

https://youtu.be/PSMcPXs-1vM

 

 „Nasze koszyczki” – zabawa ruchowa, tworzenie zbiorów złożonych z różnych

elementów.

Dzieci otrzymują kolorowe jajka styropianowe lub symbole jajek wycięte z kolorowego papieru. Poruszają się z pisankami w ręce po dywanie. Na pauzę

w muzyce tworzą koszyczki składające się z pisanek (każdy koszyk musi zawierać wszystkie pisanki, każdą w innym kolorze). Podczas drugiej rundy zabawy dzieci wymieniają się kolorami pisanek.

Zapraszam do kolorowania koszyczków wielkanocnych i nie tylko https://decoplage.de/2018/01/30/44-husveti-sablon/

https://pl.pinterest.com/pin/538532067944386123/

https://pl.pinterest.com/pin/807270301936472459/

Dla chętnych dzieci Karty Pracy od strony 43-36

file:///C:/Users/Asus/Downloads/181527_Plac_zabaw_Pieciolatek_Cz.3_Karty_pracy_34-40%20(2).pdf

A teraz troszkę tańca - https://youtu.be/duTXY3591Ms, https://youtu.be/pNoD_565U08

Zajęcia zorganizowane – ćwiczenia gimnastyczne

 

Nie zapominajmy o dawce ruchu.

Oto link do ćwiczeń:https:www.youtube.com/watch?v=2BQCcljudZ8&t=25s

Ćwiczenia dla dzieci-prawidłowa postawa

Proponuje także wielkanocne zabawy ruchowe . https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy -ruchowe.html?m=1

Możecie też przygotować jajeczny eksperyment .Na jego efekty będzie trzeba czekać, bo aż do czwartku ale   warto.https:www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE

W wolnej chwili przygotujcie zajączki -słodziaki

https://www.facebook.com/onelittleproject/videos/559347998027322/UzpfSTQzNjI0MDk3NjQ0MTIzMjozMDE3NzEOMDk0OTYwNTYx

Miłego popołudnia. Do jutra .Pozdrawiamy

 

 

 

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 29 marca  2021 r.

Temat tygodnia: Święta Wielkanocne 

Temat dnia: Pisanki, kraszanki

 

I „Pacynkowe rymowanki” – dobieranie rymów do podanych wyrazów. R. zaczyna zdanie, dzieci kończą. R. mówi: Siedzi pacynka na drzewie... – ile lat ma, nikt nie wie; Wpadła pacynka do słoika...; Kręci pacynka piruety...; Usiadła pacynka na stole...

1. „Lisie ogonki” – zabawa ruchowa. Dziecko ustawia się w szeregu przodem do

Rodzica . Każde dziecko dostaje szarfę/ wstążkę , którą należy włożyć za pasek tak, aby swobodnie zwisała, imitując lisi ogon. Na hasło : Liski biegają po lesie! dzieci biegają i starają się zabrać ogony kolegom i koleżankom, uważając jednocześnie, aby nie stracić swojego ogona. Zabawa może odbywać się na powietrzu.

2. „Wielkanocne zajączki” – dzieci ustawiają się w szeregu przodem do rodzica. Przyjmują  pozycję przysiadu podpartego. Rodzic staje kilka metrów przed szeregiem i włącza dowolną, skoczną muzykę. Dzieci skaczą przy akompaniamencie w stronę rodzica w przysiadzie podpartym, naśladując skoki zajęcy. Kiedy muzyka ustaje, dzieci zatrzymują się i nie wykonują żadnych ruchów. Po ponownym włączeniu muzyki dzieci dalej skaczą w stronę rodzica.

Zapraszam kochane dzieci do codziennego mycia rączek aby można usiąść do drugiego śniadania z rodzicami i rodzeństwem. Ten rytuał powtarzajcie bardzo często.

II. Zajęcia z mowy: Pisanki – uważne słuchanie piosenki, omawianie jej treści, sprawne posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. https://youtu.be/OTPObfVuHCY

„Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa. Kształtowanie sprawności fizycznej oraz odporności emocjonalnej.

Przeliczanie kolorowych pisanek i łączenie z odpowiednią cyfrą -http://przedszkolankowo.pl/2018/03/27/pisanki-czyli-zabawy-matematyczne-z-klamerkami/ ( do wyboru przez rodzica )

 „Pisanki, kraszanki” – prezentacja różnych pisanek i kraszanek.

 Gaiki–Maiki – zabawy muzyczno- rytmiczne przy przyśpiewce ludowej. https://youtu.be/8Oda_MCuqUc , https://youtu.be/geLDv_t5KU8

Zajęcia plastyczno techniczne: „Pisanki” – malowanie, wyklejanie zgodnie z podanym wzorem.

Do wykorzystania piosenki podczas pracy plastycznej - https://youtu.be/qKY9oeELKn4

Do wykorzystania - https://youtu.be/DgjNcFKnY7U, https://youtu.be/hWVwbiJw2g8- Tradycje i zabawy wielkanocne

Do wykorzystani przez rodziców karty pracy : http://przedszkolankowo.pl/2018/03/23/wielkanocne-karty-pracy-zestaw-2/

https://pl.pinterest.com/pin/422494008766860974/

https://pl.pinterest.com/pin/807270301936590391/- puzzle

https://pl.pinterest.com/pin/859272803882735685/

https://pl.pinterest.com/pin/859272803882735685/- zabawy wielkanocne

      

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz