Zerówka 29.03.2021 r., 30.03.2021 r. 31.03.2021 r., 01.04.2021 r.
Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 01.04.2021r.
Temat kompleksowy: Święta, święta , biją dzwony
Zapraszam do obejrzenia filmiku interaktywnego pt.,, Przygoda dwóch jajeczek”
Youtube.com ..Przygoda dwóch jajeczek”
„Wielkanocne porządki” – ćwiczenia aparatu artykulacyjnego . Dziecko wraz z rodzicem siedzi na krzesełkach naprzeciw siebie. Rodzic czyta bajkę logopedyczną i pokazuje ruchy języka – dziecko te ruchy naśladuje.
Wielkanocne porządki zajączka
Pewnego dnia zajączek postanowił zrobić wielkie wielkanocne porządki. Najpierw umył dokładnie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po ich wewnętrznej stronie). Potem umył sufit (język przesuwa się po podniebieniu). Podłoga też była bardzo brudna, więc umył ją dokładnie (język przesuwa się po dnie jamy ustnej). Okna też musiały zostać umyte. Najpierw zajączek umył je od zewnątrz, a później od środka (język wędruje po stronie zewnętrznej zębów, a potem po ich stronie wewnętrznej). Wyprał firanki (przewracanie języka) i powiesił je na czyściutkie okienka (dotykanie językiem każdego górnego ząbka). Wreszcie umył schody w przedsionku (język przesuwa się w stronę dolnej wargi i wysuwa na brodę). Komin też musiał zostać wyczyszczony (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Wytrzepał dywany (język wykonuje szybkie ruchy w górę i w dół). Na koniec pootwierał wszystkie okna, by przewietrzyć dom. Do domu wpadł wiatr (dzieci nabierają powietrze nosem i wydmuchują ustami). W tak posprzątanym domu można z uśmiechem malować pisanki (szeroki uśmiech najpierw bez pokazywania ząbków, później z pokazywaniem zębów).
Zapraszam do odgadnięcia zagadek rozwiązania podzielcie na głoski i sylaby
Jeden taki dzień |
Leży w koszyczku |
Co to za gałązka, |
Długie ma uszy, |
Potulne zwierzątko |
Mały, żółty ptaszek |
Wyrośnięta pani, |
Kiedy się w Wielkanoc |
Wiklinowy koszyk |
Wielkanocna zupa, |
Jak się nazywa |
Znajdziesz w niej bazie, |
Proponuję zabawę w domowe podchody. Rodzic w różnych miejscach w domu chowa w kopertach różne zadania do wykonania przez dziecko.
Zadaniem dziecka jest odnaleźć poszczególne koperty i wykonać zadania .
Propozycje zadań:
- posortuj skarpety w pary, następnie kładź jedną na drugą ,zwijaj w rulon a później w kulkę trafiaj nimi do pudełka ustawionego na końcu pokoju
-pomóż w gnieceniu i wałkowaniu ciasta
-wypoleruj sztućce
-poukładaj zabawki
-posortuj klocki
Życzę miłego dnia. Do zobaczenia.
Wesołych Świąt Wielkanocnych .
Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 31.03.2021r.
Temat kompleksowy: Święta, święta , biją dzwony
Zapraszam do masażyku ,,Jajko ”Beata Gawrońska
Idzie jajko pod górę, (dziecko kroczy palcami po plecach rodzeństwa ,rodzica z dołu do góry)
Zawadziło o chmurę . (delikatnie łapią opuszkami palców jego uszy)
Na dół się stoczyło (po obu stronach pleców rysują pętelki z góry na dół)
Całe się rozbiło. (Obiema rękami rysują koła na dole pleców)
Posłuchajcie zagadek: By zbudować tę figurę
Cztery kąty proste weź patyczki trzy
I jeszcze do tego Połącz je końcami z sobą
Cztery równe boki i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)
Co to jest kolego? (kwadrat)
Ma je auto, rower ,motor Dwa są długie, a dwa krótkie
Hulajnoga ma je też w sumie cztery boki ma
Jaka będzie to figura cztery kąty ,wszystkie proste
Na pewno już wiesz.(koło) czy wiesz, jak się nazywa?(prostokąt)
Odgadnijcie o jakich figurach była mowa w zagadkach. Spróbujcie odszukać w domu kształty tych figur w przedmiotach .podzielcie ich nazwy na sylaby i głoski.
,,Owal”- zapoznanie z kształtem. Mam dla was kolejną zagadkę .Powiedzcie jaka głoskę słyszycie na początku wyrazów: okno, waga, arbuz ,lalka. Powiedzcie jaki wyraz powstanie? W jakim kształcie jest jajko? To jest owal. Poszukajcie w najbliższym otoczeniu czegoś w kształcie owalu.
,,Wesoły owal”- zabawa konstrukcyjna . Wytnijcie owal z kartonu np. z pudełka ,wytnijcie paski 2 dłuższe i 2 krótsze ,poskładajcie je w harmonijkę. Dłuższe doklejcie jako nogi a krótsze jako ręce. Możecie wyciąć dłonie i buty .Dorysujcie szczegóły twarzy tak aby powstał Wesoły Owal.
Wybierzcie się na wiosenny spacer ,poobserwujcie co się zmienia w przyrodzie.
Wykonajcie zadania w kartach pracy na str.51
Miłego popołudnia. Do zobaczenia.
Propozycja zajęć dla dzieci 5-6 letnich w dniu 30.03.2021r.
Temat kompleksowy: Święta, święta, biją dzwony
„Bajeczka wielkanocna” – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy – rodzic czyta opowiadanie.
Bajeczka wielkanocna
Agnieszka Galica
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk – puk i przygrzewało mocno.
– Stuk – stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń – dzeń, dzeń – dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.
Rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści opowiadania:
Co robiło Słońce?
Kogo obudziło jako pierwsze/drugie/kolejne?
Co to są wierzbowe kotki?
Dlaczego Słońce budziło Kotki, Kurczaczka, Zajączka i Baranka?
Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
„Budzimy zajączki” – zabawa ruchowa – rodzic to Słońce, dzieci to śpiące zajączki. Dzieci w rozsypce klęczą skulone na dywanie. Rodzic podchodzi do dzieci i delikatnie dotyka je w plecy. Gdy dzieci poczują dotyk powoli budzą się ze snu i zaczynają skakać jak zajączki. Zabawę prowadzimy do momentu, aż wszystkie dzieci będą skakały.
„Tradycje wielkanocne” – rozmowa w oparciu o obrazek w kartach pracy str.48 prezentujący tradycje świąteczne – wyjaśnienie pojęć tradycja (zasady postępowania przekazywane z pokolenia na pokolenie).
Wykonajcie polecenia na str. 50 w kartach pracy 3.
Nie zapominajmy o dawce ruchu.
Oto link do ćwiczeń:https:www.youtube.com/watch?v=2BQCcljudZ8&t=25s
Ćwiczenia dla dzieci-prawidłowa postawa
Proponuje także wielkanocne zabawy ruchowe . https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy -ruchowe.html?m=1
W wolnej chwili przygotujcie zajączki -słodziaki
https://www.facebook.com/onelittleproject/videos/559347998027322/UzpfSTQzNjI0MDk3NjQ0MTIzMjozMDE3NzEOMDk0OTYwNTYx
Miłego popołudnia. Do jutra. Pozdrawiamy
Propozycje zajęć w dniu 29.03.2001r.
Temat kompleksowy: Święta, święta, biją dzwony
I. Proszę obejrzyjcie film edukacyjny ,,Tradycje wielkanocne”
-EduKredka-Tradycje Wielkanocne/Film edukacyjny#DLADZIECI#11
Pytania po obejrzeniu filmu.
Jakie tradycje wielkanocne były wymienione w filmie?
Jak można zdobić jajka?
Co powinno znaleźć się w koszyku wielkanocnym?
II. Wielkanocne zagadki. Rodzic czyta zagadkę ,zadaniem dziecka jest odgadnąć i podzielić na głoski lub sylaby odgadnięty wyraz.
1.Ma złociste rogi i kożuszek biały
Nie biega po łące, bo z cukru jest cały. (baranek cukrowy)
2. Wykluły się z jajek, są żółciutkie całe
Będą z nich kogutki albo kurki małe (kurczaczki)
3. Leżą w koszyczku pięknie ułożone
W kolory i wzory mocno ozdobione (pisanki)
III. Ćwiczenia graficzno- ruchowe
Dziecko wraz z rodzicem kilkukrotnie kreślą w powietrzu kształt dużego jajka, mówiąc przy tym rymowankę: Jajeczko ,jajeczko będziesz pisaneczką.
Następnie dziecko rysuje na kartce duże jajko i ozdabia je wg. Własnego pomysłu.
Dodaj komentarz