Starszaki 08.04.2021 r., 09.04.2021 r.

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 9 kwietnia 2021 r.

Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna

Temat dnia: Taniec wiosny

 

Zestaw ćwiczeń porannych ( do wyboru)

– „Wiosenny spacer” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci spacerują po dywanie  przy dźwiękach dowolnej piosenki. Na dowolny sygnał np. delikatne uderzenie opuszkami palców w bębenek dzieci muszą szybko schować się pod parasolem. .

-„Zbieramy kwiaty” – ćwiczenia tułowia – skręty. Dzieci stają w rozsypce, nogi lekko rozstawione na szerokość bioder. Naśladują zrywanie kwiatów – robią skłon raz w lewą, raz w prawą stronę, próbując dotknąć palcami obu rąk podłogi.

 – „Koniki na łące” – zabawa bieżna. Rodzic gra na bębenku rytm do biegu lub marszu. W zależności od granej melodii dzieci-koniki biegają w różnych kierunkach , wysoko unosząc kolana (konie kłusują) lub maszerują, wysoko unosząc kolana (konie idą stępa).

-„Chlup w błotko!” – zabawa z elementem podskoku. Rodzic  rozkłada na podłodze obręcze- -kałuże błota. Dzieci-świnki maszerują przy dźwiękach muzyki. Gdy muzyka cichnie, wskakują obunóż do najbliższej obręczy. Zabawę powtarzamy wielokrotnie.

Zajęcia zorganizowane – zajęcia matematyczne

„Kotki” – zabawa ruchowa naśladowcza.

 „Liczymy kocięta” – zabawa dydaktyczna. Sprawne przeliczanie w zakresie 7; odwzorowywanie liczebności za pomocą zbiorów zastępczych, liczmanów oraz cyfr; posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. https://youtu.be/JdcGTOAAuKg, https://uciteljskikutak.wordpress.com/2015/08/12/brojevi-do-10/8-13/, https://pl.pinterest.com/pin/713116922233742833/, https://pl.pinterest.com/pin/744360644637490971/

 „Policz i zrób tyle, ile oczek jest na dwóch kostkach” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

„Powitanie zwierzątek” – ćwiczenie pobudzające aparat artykulacyjny, wprowadzenie w tematykę zajęć. https://youtu.be/qQtJP40a1Iw

 „Stary Donald farmę miał” – zabawa rozwijająca pamięć i sprawność językową do piosenki o tym samym tytule.-https://youtu.be/KITSIpt5GzA

Zajęcia zorganizowane – ćwiczenia gimnastyczne

 Zapraszamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych.

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem metody Weroniki Sherborne

Powitanie części ciała-dziecko z rodzicem ,rodzeństwem  witają się różnymi częściami ciała np. plecami, boczkami, głowami, łokciami, kolanami itp.

-Przepychanka – dziecko z rodzicem siedzą tyłem do siebie i opierają się plecami o siebie. Na sygnał odpychają się nogami i próbują  przepchnąć drugą osobę  z pary

-Paczka- dziecko siedzi skulone na podłodze, rękami obejmuje kolana. Rodzic usiłuje rozwiązać paczkę – ciągnie za ręce, nogi -oczywiście nie za mocno. Po chwili następuje zmiana ról w paczce.

 „Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne: a) „Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą. b) „Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarze, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą – mówią www..., pod dolną wargą – zzz..., klatka piersiowa – żżż...

„Wesołe ustka” – ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Dzieci nabierają powietrza i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę. d) „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają czubkami języków – naśladują odgłos stukania końskich kopyt.

 „Kotki piją mleczko” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają języki (na przemian szerokie i wąskie, płaskie lub zaostrzone), następnie unoszą lekko brzegi języków do zębów.

                                                                                    Miłego dnia. Pozdrawiamy

 

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 8 kwietnia 2021 r.

Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna

Temat dnia: Kiedy topnieją śniegi

 

Zajęcia z mowy

 „O żółtym tulipanie” – słuchanie opowiadania, rozmowa na temat tego, czego rośliny potrzebują do wzrostu.

W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe dzieci, spał całymi dniami. Wokół bowiem było bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do drzwi. – Kto tam? – zapytał obudzony ze snu Tulipanek. – To ja, Deszczyk, chce wejść do ciebie. Nie bój się, maleńki. Otwórz. – Nie, nie chcę. Nie otworzę – powiedział Tulipanek, i odwróciwszy się w drugą stronę, znów smacznie zasnął. Po chwili mały Tulipanek usłyszał znowu pukanie. – Puk! Puk! Puk! – Kto tam? – To ja, Deszcz. Pozwól mi wejść do swojego domku. – Nie, nie chcę, abyś mnie zmoczył. Pozwól mi spać spokojnie. Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał: – Tulipanku, puść mnie! – Ktoś ty? – Promyk Słoneczny – odpowiedział cieniutki głosik. – O, nie potrzebuję cię. Idź sobie. Ale Promyk Słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domku tulipanowego przez dziurkę od klucza zapukał: – Kto tam puka? – zapytał zżółkły ze złości Tulipanek. – To my, Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie. Wtedy Tulipanek pomyślał: „Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. – I otworzył. Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domku tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego Tulipanka za jedną rękę, Promyk Słońca za drugą i unieśli go wysoko aż pod sam sufit. Mały Żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go… I, o dziwo, znalazł się wśród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna. Promyki słońca padały na żółtą główkę Tulipanka. A rano przyszły dzieci i zawołały. – Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana! Teraz już na pewno będzie wiosna.

 

Pytania do wysłuchanego utworu:

 O jakim kwiatku była mowa w opowiadaniu?

 Gdzie mieszkał Tulipanek?

Kto budził Tulipanka ze snu?

 Dlaczego Tulipanek nie chciał otworzyć Deszczykowi i Promykowi Słońca?

Co zrobili Deszcz i Słońce, gdy weszli do tulipanowego mieszkanka (cebulki)?

 Co ujrzał Tulipanek, gdy wydostał się ze swojego domku (cebulki)?

 Co powiedziały dzieci, gdy rano ujrzały żółtego tulipana?

 Co jest potrzebne roślinom do wzrostu i życia? (gleba, woda, powietrze i słońce – ciepło)

 

Zajęcia muzyczne

 

„Wiosna w ogródku” – nauka piosenki.

 Dzieci słuchają piosenki po wysłuchaniu rozmawiają o jej treści. Rodzic sprawdza, czy dzieci rozumieją trudniejsze słowa: grządki, rabatki, wypieli. 

Czyta tekst, linijka po linijce – raz cicho, a raz głośno. Prosi dzieci, aby powtarzały za nim w podobnym natężeniu. Na zakończenie ponownie włącza piosenkę, dzieci śpiewają, jednocześnie wcielając się w rolę ogrodników (grabią, sieją, wyrywają chwasty…).

 

 Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

 

1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)

 

„Na grządce” – ćwiczenie komunikacji.

 Na czym polegają wiosenne porządki w ogródku?

 Jakie narzędzia i sprzęty mogą się przydać podczas takich porządków?

Link do prezentacji:

https://www.youtube.com/watch?v=_nrynSP-foc

 

Po obejrzeniu prezentacji dzieci opowiadają, do czego służą (grabie, łopata, taczka, miotła…).

 

„Sadzimy i siejemy” – założenie miniogródków warzywnych w skrzyniach na parapecie( skrzynki z ziemią). Dzieci sieją w nich nasiona różnych warzyw (np. pietruszki, marchwi, sałaty) oraz sadzą cebulki cebuli.

Dlaczego rośliny rosną ?

Po obejrzeniu prezentacji dzieci opowiadają co jest potrzebne roślinie do prawidłowego wzrostu.

https://www.youtube.com/watch?v=koVl4AFn3Js

                                                                                    Miłego dnia. Pozdrawiamy

 

 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz