Starszaki 06.04.2021 r., 07.04.2021 r.

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 7 kwietnia  2021 r.

Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna

Temat dnia: Co się dzieje w szklarni ?  

Zajęcia zorganizowane – zajęcia z mowy

 

Piosenka „ Maszeruje Wiosna ”- https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw

 

„Prawda – fałsz” – zabawa. Rodzic czyta zdania, a dzieci

oceniają, czy są one prawdziwe, czy fałszywe.

–– Teraz jest wiosna.

–– Wiosną jeździmy na sankach.

–– Wiosną lepimy bałwany.

–– Wiosną wracają do nas ptaki z ciepłych krajów.

–– Wiosną spadają liście.

–– Wiosną przyroda zasypia.

–– Krokus to wiosenny kwiat.

–– Wiosną przyroda budzi się do życia.

 

Opowieść ruchowa -  Dzieci kładą się na dywanie. Rodzic przedstawia opowieść ruchową, a dzieci go naśladują:

Budzimy się ze snu na polanie pod lasem (dzieci wstają i zaczynają chodzić po sali), przecieramy oczy, mrużymy powieki, gdy dochodzą do nich promienie wiosennego słońca (dzieci pocierają powieki dłońmi). Spod śniegu zaczynają   się pierwsze źdźbła trawy (dzieci rozglądają się dookoła i wskazują w sali zielone elementy). Ptaki pięknie śpiewają (pierwsza grupa nasłuchuje,

druga naśladuje śpiew ptaków). Bociany wróciły z ciepłych krajów i spacerują po łące (podnosząc wysoko kolana i klekocząc rękoma).

Czy słyszycie? To rude wiewiórki skaczą z gałęzi na gałąź (dzieci podskakują obunóż). Ciekawe, czy niedźwiedzie obudziły się już z zimowego snu (dzieci z pierwszej grupy udają niedźwiedzie – poruszają się na czworakach). Spróbujmy podpatrzeć je przez lornetkę (druga grupa udaje, że obserwuje coś przez lornetkę). Idziemy dalej (dzieci chodzą po sali). Dotarliśmy do leśnego strumyka.

Widać przy nim różne zwierzęta (dzieci wypatrują), które przyszły się napić. Podejdźmy bardzo cicho, żeby ich nie spłoszyć (pierwsza grupa skrada się na paluszkach, druga naśladuje picie ze strumyka). Przejdźmy po kamieniach na drugą stronę strumyka (dzieci przeskakują z nogi na nogę) i odpocznijmy na polanie (dzieci siadają). Odeszła już zima (dzieci machają), witamy słoneczną wiosnę (dzieci klaszczą).

 

A teraz zapraszamy do mycia rąk, myjemy je bardzo dokładnie.

Możecie też bawić się w waszym pokoiku , ale przypominam o pozbieraniu zabawek po skończonej zabawie. Po zabawie zapraszam was to wspólnych zabaw które znacie z przedszkola.

     Piosenki dla dzieci – Taniec Zygzak, Kto jak skacze, Hop do góry i inne Wygibasy! -https://youtu.be/9rfdFGvCxkw

        

Zajęcia zorganizowane – ćwiczenia gimnastyczne

 

Zapraszamy do wykonania ćwiczeń gimnastycznych.

,,Ruch to zdrowie” wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych z plastikową butelką

-stojąc w rozkroku przekładamy butelkę między nogami

-unosimy butelkę do góry ,ręce wyprostowane ,kołyszemy się na boki

-leżymy przodem (na brzuchu)nogi wyprostowane ,butelkę trzymamy oburącz ,podnosząc głowę i ręce (nadal trzymając butelkę)

-leżymy tyłem (na plecach)nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka robimy skłon głową i podciągamy kolana dotykając butelką do głowy

-podskakujemy obunóż z butelką między kolanami

-przeskakujemy przez butelkę w przód i w tył

-wyciszenie- kładziemy się na butelce(butelka znajduje się pod plecami) i turlamy się wolno w przód i w tył.

Po ćwiczeniach zapraszamy do swobodnej zabawy wg waszej inwencji. Pamiętajcie aby przed obiadkiem umyć dokładnie rączki.

 

Po obiedzie proponujemy zabawę ,,Na wycieczkę zabieram”

Zacznij zabawę słowami ,,na wycieczkę do lasu/w góry zabieram…. I wymień nazwę jednego przedmiotu, np. Na wycieczkę do lasu zabieram lornetkę .Poproś dziecko aby powtórzyło wypowiedziane przez ciebie słowa i dodało nazwę kolejnego przedmiotu, który chciałoby zabrać na wycieczkę np. N a wycieczkę do lasu zabieram lornetkę i torbę. Na zmianę powtarzajcie całą kwestię dodając  na końcu nazwę kolejnego przedmiotu .Przeliczajcie nazwy przedmiotów, które udało się wam zapamiętać. 

Zapraszamy do wspólnego oglądania wysiewu nasion -https://youtu.be/ZW-qKaxXoh8 

Miłego popołudnia. Do jutra . Pozdrawiamy

 

Propozycja zajęć dla dzieci 4-5-letnich w dniu 6 kwietnia 2021 r.

Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna 

Temat dnia: Poznajemy szczerość

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych ( do wyboru)

– „Wiosenny spacer” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci spacerują po dywanie  przy dźwiękach dowolnej piosenki. Na dowolny sygnał np. delikatne uderzenie opuszkami palców w bębenek dzieci muszą szybko schować się pod parasolem. .

-„Zbieramy kwiaty” – ćwiczenia tułowia – skręty. Dzieci stają w rozsypce, nogi lekko rozstawione na szerokość bioder. Naśladują zrywanie kwiatów – robią skłon raz w lewą, raz w prawą stronę, próbując dotknąć palcami obu rąk podłogi.

 – „Koniki na łące” – zabawa bieżna. Rodzic gra na bębenku rytm do biegu lub marszu.         W zależności od granej melodii dzieci-koniki biegają w różnych kierunkach , wysoko unosząc kolana (konie kłusują) lub maszerują, wysoko unosząc kolana (konie idą stępa).

-„Chlup w błotko!” – zabawa z elementem podskoku. Rodzic  rozkłada na podłodze obręcze- -kałuże błota. Dzieci-świnki maszerują przy dźwiękach muzyki. Gdy muzyka cichnie, wskakują obunóż do najbliższej obręczy. Zabawę powtarzamy wielokrotnie.

 

Zajęcia z mowy

 

„Kłamczucha” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat kłamstw, które opowiadała bohaterka utworu.

 

Kłamczucha

Jan Brzechwa

 „Proszę pana, proszę pana, Zaszła u nas wielka zmiana:

 Moja starsza siostra Bronka Zamieniła się w skowronka,

 Siedzi cały dzień na buku I powtarza «kuku, kuku»”.

 „Pomyśl tylko, co ty pleciesz! To zwyczajne kłamstwo przecież”.

 „Proszę pana, proszę pana, Rzecz się stała niesłychana:

 Zamiast deszczu u sąsiada Dziś padała oranżada,

I w dodatku całkiem sucha”. „Fe, nieładnie! Fe, kłamczucha!”

„To nie wszystko, proszę pana!

U stryjenki wczoraj z rana Abecadło z pieca spadło,

 Całą pieczeń z rondla zjadło,

A tymczasem na obiedzie Miał być lew i dwa niedźwiedzie”.

 „To dopiero jest kłamczucha!”

„Proszę pana, niech pan słucha!

Po południu na zabawie Utonęła kaczka w stawie.

 Pan nie wierzy? Daję słowo! Sprowadzono straż ogniową,

 Przecedzono wodę sitem, A co ryb złowiono przy tym!”

 „Fe, nieładnie! Któż tak kłamie? Zaraz się poskarżę mamie!”

 

*Link do wiersza  w wersji prezentacji multimedialnej https://www.youtube.com/watch?v=g1Kq1cl3z_M

 

Rodzic zadaje dzieciom pytania do wysłuchanego utworu:

Kim była bohaterka wiersza?

 Do kogo zwracała się Kłamczucha?

Co pan odpowiadał na jej kłamstwa?

Jakie kłamstwa opowiadała Kłamczucha?            

 

 

 Ćwiczenie uważnego słuchania „Mówię prawdę czy kłamię?”

 Jeśli rodzic  mówi zdanie prawdziwe, np.: Zimą czasem pada śnieg, dzieci klaszczą w dłonie. Jeśli mówi zdanie nieprawdziwe, np. Wiosną spadają liście z drzew, dzieci łapią się za nos (odniesienie do Pinokia).

 

Zabawa ruchowa, ćwiczenie koncentracji uwagi.  „Jestem kłamczuchem”

 W zabawie rodzic przyjmuje rolę Kłamczucha. Dzieci stoją w kole. rodzic prosi je, aby wykonywały jakiś ruch (np. mówi: Skaczemy!, dzieci skaczą), a sam pokazuje inny, aby je zmylić (sporadycznie pokazuje ruch zgodny ze wskazaną czynnością).

 

Zajęcia plastyczno-techniczne ,,Pinokio’’

• „Pinokio” –  doskonalenia percepcji wzrokowo-ruchowej, układanie obrazka z części. Dziecko składa pociętą na 4 części ilustrację przedstawiającą Pinokia. Następnie nakleja ją na kartkę.

 • klej, kartka, ilustracja przedstawiająca Pinokia (pocięta na 4 części)

 

Zapraszamy do oglądnięcia bajki ,,Pinokio’’

https://www.youtube.com/watch?v=xIN9B3iehvY

                                                                                    Miłego dnia. Pozdrawiamy

 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz