Maluszki 12.04.2021 r., 13.04.2021 r., 14.04.2021 r., 15.04.2021 r., 16.04.2021 r.
Propozycja zajęć 16.05.2021 r.
Zajęcia z mowy
„Kwiecień-plecień”
Ach,ten kwiecień, psotny kwiecień,
różne figle płata w świecie.
Raz przygrzeje mocno słońce,
że jak w lecie jest gorąco,
innym razem śniegiem prószy,
że aż wszystkim marzną uszy…
Kwiecień-plecień, bo przeplata,
trochę zimy,trochę lata
„Wiosenny wietrzyk” – rozwijanie mowy i wymowy.
Dziecko naśladuje głosem wiejący wiatr: fiuu…, szsz... z różnym natężeniem głosu.
„Gimnastyka buzi i języka” – zabawy logopedyczne:
„Mruczenie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.
„Masażyki” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarze, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą – mówią www..., pod dolną wargą – zzz..., klatka piersiowa – żżż...
„Wesołe ustka” – ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Dzieci nabierają powietrza i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę. „Koniki” – ćwiczenia języka. Dzieci kląskają czubkami języków.
Zajęcia techniczne
„Wesołe zwierzęta- praca techniczna ” Dziecko układa z kółek origami (przygotowanych przez rodzica) dowolne wiejskie zwierzęta i może nakleić na kartce.
Link do przykładowej pracy
https://www.youtube.com/watch?v=DuiBpuU1LL0
Propozycja zajęć 15.05.2021 r.
Zajęcia muzyczne
Osłuchanie z piosenką Kwiecień –plecień
https://www.youtube.com/watch?v=PBbnOO1FSmI
Zajęcia gimnastyczne
Zachęcam do zabawy z Pipi. Zabawy ruchowe dla dzieci - odcinek 1
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
Propozycja zajęć 14.04.2021 r.
Zajęcie matematyczne
Zabawa matematyczno – ruchowa
„Liczenie znikających obiektów” - na sygnał dzieci liczą np. klaśnięcia, tupnięcia, podskoki, uderzenia w instrument perkusyjny lub tamburyno, zabawki znikające za parawanem. Nauczyciel pyta: Ile jest? Dzieci odpowiadają i wykonują taką liczbę przysiadów, podskoków, pajacyków, itp. (mogą też same wymyślać zadania do wykonania).
Zwierzęta dla dzieci na wsi - odgłosy zwierząt
Zajęcie z przyrody
Propozycja zajęć 13.04.2021 r.
Zagadki o zwierzętach gospodarskich https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-gospodarskich/
Zajęcia matematyczne:
Uzupelnij figury geometryczne, karta pracy w linku do pobrania file:///C:/Users/gosia84/Downloads/kolorowanka-Uzupe%C5%82nij%20figury%20geometryczne,%20karta%20pracy%20do%20druku.%20Bezp%C5%82atne%20kolorowanki%20i%20%C5%82amig%C5%82%C3%B3wki%20online.pdf
Zajęcia techniczne: ,,W gospodarstwie’’
Konstruowanie makiety przedstawiającej wiejskie podwórko. Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności współdziałania w zabawie. Dzieci przy pomocy rodzica wykonują makietę przedstawiającą wiejskie podwórko z wykorzystaniem np.: małych pudełek po produktach spożywczych, figurek zwierzątek występujących w gospodarstwie wiejskim.
Zabawa przy piosenkce "Stary Donald farmę miał": https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
Propozycja zajęć 12.04.2021 r.
Temat tygodnia: ,,Praca rolnika’’
Temat dnia:,, Na polu ’’
Zajęcia z mowy
Wspólne rozwiązywanie zagadek:
-Słońce go budzi, słońce żegna,
gdy praca kończy się powszednia.
Smak tego trudu czujesz w chlebie,
ten trud dla wszystkich i dla ciebie. ( rolnik)
- Ma biały czepek, białe ubranie,
nocą zajmuje się wyrabianiem.
A co wyrobi upiecze smacznie
i odda ludziom nim dzień się zacznie. (piekarz)
- Bywa okrągły, podłużny bywa
piekarz go z pieca wydobywa. (chleb)
Słuchanie wiersza Bogusława Szut ,, Pieczywo”.
Skąd, na stole, smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę .
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna).
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
Młynarz, w młynie, ziarno miele, białej mąki robi wiele.
Z mąką trafia do piekarza, który ciasto, z niej wytwarza.
Z ciasta robi: chleb, rogale...W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! ślinka leci. Więc, smacznego, drogie dzieci !
Krótka rozmowa z dziećmi na podstawie ich doświadczenia- ( burza mózgów) oraz na temat treści wiersza.
- O czym jest ten wiersz ?
- Kto pracuje wytrwale by mógł powstać chleb?
- Co robi rolnik?
- Gdzie pracuje piekarz?
- Co on wypieka?
Zaprezentowanie dzieciom ilustracji przedstawiających różne prace polowe.
Zanim człowiek wynalazł chleb, musiał nauczyć się uprawy zbóż. Pierwsi ludzie zaczęli uprawiać ziemię, a więc stali się rolnikami około 10 – 12 tysięcy lat temu. Początki rolnictwa oznaczają siew i zbiór ziaren zbóż. Towarzyszyły temu pierwsze próby wypieku chleba. Chleb jest bowiem produktem ze zmielonego zboża.
,,Od ziarenka do bohenka’’
https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8
( rozmowa kierowana) oraz pracy ludzi różnych zawodów zaangażowanych w wypiek chleba, ułożenie historyjki obrazkowej, nadanie jej tytułu „Od ziarenka do bochenka”
- siew,
- wzrost zbóż ( ich pielęgnacja),
- żniwa,
- produkcja mąki z ziaren,
- pieczenie chleba z mąki,
- sprzedaż chleba w piekarniach.
Oglądanie różnego rodzaju pieczywa. Wspólna degustacja.
Zajęcia ruchowe z pokazywaniem części ciała
https://www.youtube.com/watch?v=x7Wc4Rj22jI&list=PL2YRXvY-taXnKTAhSaXzowhzmnjzGgxrL&index=7
piosenka z pokazywaniem -,,Równowaga’’
Dodaj komentarz